marjamch.blogg.se

Bloggar om livet.

babykläder

Kategori: Gravid 2013

Det är nog sant som många mammor säger, när man väl har börjat handla kläder så är det Svårt att sluta. Vi har dock nyligen börjat handla (på rea). Jag menar när man får 30 procent rabatt på självaste rean, vem undviker att handla då?  I och med att vi inte vet kön än så blir det mycket neutrala färger i början. Fick lära mig i helgen att om knapparna på plagget sitter på en viss sida dvs höger eller vänster så är det kill resp tjej plagg. Äh...jag struntar lite i knapparna. Inte alltid. Men ibland.  
Mår förövrigt hyfsat bra. Alhamdulilah. Ont i ryggen dp och då. Men kunde varit värre. Ultraljud nästa vecka. Spännande.

Kommentarer

  • Arwa säger:

    Haha jag struntar också i knappar och sånt, även när det gäller kläder till mig själv. Gillar att du kör neutralt, du kan fortsätta med det även efter ni fått reda på kön så framstår du som riktigt genusmedveten haha och så kan du alltid hemlighålla könet för precis alla och bara kalla barnet för hen och låta hen växa upp just som en hen hihi... :D äh nu gick det för långt, jag skulle ju bara kommentera knapparna...

    Svar: hahaha, nä jag kommer avslöja barnets kön. hen är inget för mig.
    Marjam

    2013-12-26 | 15:28:51

Kommentera inlägget här: