marjamch.blogg.se

Bloggar om livet.

Random thoughts

Kategori: Allmänt

Har känt mig till att skriva, har inte haft mycket att berätta. Subhanallah, vi har varit hemma i Sverige i lite mer än två veckor, hajjresan känns så avlägsen. Det är helt otroligt hur människan snabbt anpassar sig till olika förhållanden snabbt. Har jobbat nu i två veckor sedna jag kom hem. Nu när dagarna är korta är det ibland sjukt svårt att hinna med bönerna på jobbet. Speciellt när jag jobbar kvällspass och börjar 13.30. Men subhanallah, vill man så kan man oftast och Allah swt ger människan möjligheten. Brukar tänka på versen nummer 65 i Kapitlet Al-baqarah (Kon) där Allah i slutet av värsen säger Gud visar var och en som fruktar Honom en utväg ur [alla svårigheter]
På mitt förra jobb hade vi ett vilorum/bönerum precis utanför avdelningen. Så när jag hade lunch eller pauser kunde jag snabbt ta mig dit och be. Var väldigt orolig när jag började på det nya stället, för bönerummet där fanns lite längre bort. Men subhanallah, Allah underlättar. Har nu hittat tre utrymmen till som jag kan be i.
 
Blir väldigt glad över era kommentarer. Iband känns det som att ingen läser. Men ni är några stycken. Alhamdulillah.

Kommentarer

  • Ayoub säger:

    Ja, precis som du säger: "Gud visar var och en som fruktar Honom en utväg ur [alla svårigheter] och sörjer för honom på ett sätt som han inte kan förutse; och den som litar till Gud behöver inget annat [stöd]. Gud når alltid Sitt syfte [och] Gud har fastställt ett mått för alt."
    ..Men om ni nås av Min vägledning - och ni kommer att nås av den - skall den som följer Min vägledning inte gå vilse och han skall besparas lidande [i det kommande livet].

    2013-11-15 | 17:42:11

Kommentera inlägget här: